Dag 7: Wai-0-Tapu - Lady Knox - Huka Falls - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 7: Wai-0-Tapu - Lady Knox - Huka Falls - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 7: Wai-0-Tapu - Lady Knox - Huka Falls

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

18 November 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Alweer een week in Nieuw-Zeeland, de tijd gaat hard. Er is zoveel te doen, te zien en te beleven. Ik kom gewoon tijd tekort.

Dag 7 stond in het teken van het thermische gebied rondom Rotorua. We zijn naar Wai-O-Tapu geweest (echt een aanrader!) waar we de prachtige Champagne Pool hebben gezien.

Vijf minuten verder rijden zou de Lady Knox Geyser om 10.15 spuiten. Totaal geen toeristische trekpleister (note the sarcasm). Om het gebeuren daar te beschrijven haal ik even een anekdote aan uit de briljante reisgids van Wilma en Hillegonda: " Men neemt plaats op de daarvoor bestemde banken, waarna een gids verschijnt. Deze vertelt over de geschiedenis van het gebied en de geiser. Vervolgens gooit hij een goedje in de geiser en vertrekt. Het publiek applaudisseert, de geiser spuit...einde voorstelling."

Wellicht ben ik wat verwend door IJsland, maar dit vond ik nogal een tegenvaller. Met de anekdote in mijn achterhoofd was het gelukkig nog wel komisch en heb ik mij uiteindelijk wel vermaakt.

En toen was het tijd voor de adrenalinekick van de dag: jetboaten! (Google maar even om te zien wat het is) Zo gaaf!

Het laatste stuk van de reis bracht ons langs Lake Taupo, het grootste kratermeer ter wereld. Al rijdend zag ik de contouren van een bekend landschap: Mordor. Mt. Ngauruhoe is de berg der bergen: Mount Doom. Onderweg zijn we uiteraard even gestopt om foto's te maken. Iets dat achteraf gezien niet nodig was. Wij hebben namelijk een adembenemend uitzicht op de berg in kwestie. Uitzicht op Mordor en 's avonds een potje jeu-de-M&M's, wat wil een mens nog meer?