Dag 8: Whakapapa - Flying over Mordor - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 8: Whakapapa - Flying over Mordor - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 8: Whakapapa - Flying over Mordor

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

19 November 2011 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

De Tongariro Crossing heb ik vandaag aan mij voorbij laten gaan. Je moet een reden hebben om terug te komen, toch? ;) Als ik hem ooit ga lopen, dan wil ik goed zijn voorbereid. Zowel met mn conditie als met kleding. Dat was nu niet het geval en dan vind ik dat je het gewoon niet moet doen.

Gewandeld heb ik echter wel. Naar Taranaki Falls. Een hele mooie wandeling die zeker een aanrader is vanwege de vele vergezichten en ' panorama-momentjes'. Heen loop je door het bos omhoog en terug over een heuvelachtig landschap dat erg aan Schotland doet denken door de Schotse heide die er groeit (en die daar uiteraard niet hoort).

's Middags werder we voor de deur van ons hotel opgepikt door Mountain Air en gingen we richting startbaan. Met zn vieren zaten we met de piloot (erg belangrijk) in een zes persoons vliegtuigje. Ik zat in mijn eentje achterin en had daardoor veel bewegingsvrijheid. Het was een half uur lang genieten! We vlogen over Tongariro National Park en over de bergen en kraters. Daar zijn heel wat mooie plaatjes uit tevoorschijn gekomen die straks mooi uitvergroot in een lijstje kunnen.

Vanavond gaan we voor de wandelaars koken en proppen we 20 personen in een chalet voor 6 mensen. Moet lukken, toch? :p

Ps: Big thanks to SkyNet in Wellington for giving me an hour of free internet to post my photo's! You're awesome!

• 20 November 2011 - 22:04

Didi:

jammer dat je de tongariro crossing niet heb gedaan! waarschijnlijk had je dat echt wel gekund! (je kan heel veel rusten tussendoor!) een kennis van mij heeft het zelfs met rugblessure gedaan! ik vond het echt de tocht van me leven en 1 van de hoogtepunten van me tocht! als ik terugga ga ik gelijk die als 1 van de 1e dingen doen! maarja jij hebt natuurlijk ook weer andere dingen gedaan die ik niet heb gedaan ;)

• 20 November 2011 - 22:24

Sona :

Woohooo awesome! Enjoy ;)

Xxx