Dag 22: Kaka Point - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 22: Kaka Point - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 22: Kaka Point

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

03 December 2011 | Nieuw Zeeland, Kaka Point

Na slechts anderhalve dag was het alweer tijd om Fiordland National Park te verlaten en verder te reizen naar Kakapoint. Vanavond zou Claudine fajita's voor ons maken, maar daarvoor hadden we nog een paar uurtjes om rond te struinen op het strand. Samen met Rita heb ik een tijdje naar schelpen gezocht tussen de rotsen. We hebben een paar hele mooie gevonden en ook een aantal redelijk grote krabscharen. Heerlijk om zo uit te waaien aan het strand. Dat gaf echt een super vakantiegevoel!

Om kwart voor zes kwamen we allemaal samen op het terras voor de heerlijke fajita's van Claudine. Iedereen had zelf zijn/haar eigen drinken meegenomen en ook Bruce en Coral (de eigenaren van het motel) aten mee. Hartstikke gezellig!

Na het eten was het om 19.00 uur tijd voor de Twilight-tour. En nee, we gingen geen glitterende vampieren spotten, maar de zeldzame Hoiho (geeloogpinguin). We kregen echter veel meer dan dat. We zagen zeehonden met jongen lekker spelen in de golven tussen het zeewier en toen we bij Nugget Point waren zagen we een zee-olifant! Bruce vertelde dat het 8 jaar geleden was dat er hier eentje is gezien, dus het was heel bijzonder dat wij dit meemaakten. We are 'a lucky group' ;)

• 08 December 2011 - 11:51

Marijke:

Fantastisch!!!
    Dankzij je erg leuk beschreven, prachtige reiservaringen voelt het of ik ook even op reis ben geweest. Bedankt.
    Niemand die je deze mooie beelden en herinneringen kan afnemen. Super.
    Goede reis terug!