Dag 21: Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 21: Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 21: Milford Sound

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

02 December 2011 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Voor degene die nog naar NZ (willen) gaan: pak pen en papier, schrijf op 'Fiordland National Park' en zet daar drie hele dikke strepen onder. Dit wil je niet missen. Wat is het hier adembenemend mooi! Helaas waren wij maar 1,5 dag in Fiordland. Ik zou hier zo wat langer kunnen blijven. De ongerepte natuur en prachtige uitzichten vervelen geen moment.

Om 7 uur vertrok een deel van ons naar Milford Sound. We reden over de Avenue of the Disappearing Mountain en door de Homertunnel. Geoff vertelde onderweg iets over de geschiedenis van het gebied en over de bouw van de tunnel. Je kon goed merken dat ook hij het vandaag erg naar zijn zin had.
Onderweg hadden we nog een leedvermaak-momentje: bij een stop langs de weg hoorde wij ineens iets op ons dak landen. Bij het uitstappen bleek het een Kea te zijn. Dat is een grote bruin groene papegaai die het blijkbaar op het rubber van onze bus had voorzien. Dat smaakte echter niet zo lekker en dus vloog hij naar het dichtsbijzijnde lekker hapje: een auto met 4 Chinese dames. Die schrokken zich helemaal lam en sprongen meteen de auto weer in. De Kea vond dit wel komisch en het leek af en toe alsof hij ze gewoon zat uit te lachen. Een apart beest met gevoel voor humor.

In Milford aangekomen lag onze boot, de M.V. Sinbad, al klaar in het haventje. Er was eerst nog een probleempje met de kaarten, omdat we kaartjes hadden gekregen voor de verkeerde boot. Gelukkig was dat snel opgelost en konden we aan boord.
Wat velen van jullie niet zullen weten is dat dit de plek is waar het allemaal mee is begonnen. Hier is die ene foto gemaakt waarbij ik meteen wist dat dit het land was waar ik gewoon heen MOEST: een foto van de ingang van de sound, van Mitre Peak. Dus jullie begrijpen dat mijn reis niet compleet zou zijn zonder hier te komen.

Mijn verwachtingen werden overtroffen. Wat is het hier mooi! De fiorden in Noorwegen vind ik ook schitterend en dit doet er zeker niet aan onder. Het tochtje was kort (2 uur). Toch hebben we veel gezien: zeeleeuwen, dolfijnen en zelf een Fiordland Crested Pinguin! Die laatste zou er eigenlijk al niet meer zijn, dus we hadden echt enorme mazzel.

's Avonds hebben we bij The Ranch gegeten. Niet echt luxe, maar wel erg lekker eten. Ikzelf had de beef schnitzel, een bijzonder goed stukje vlees met een soort champignon-jus erover. YUM.

• 05 December 2011 - 11:09

Ralph-inator:

Kea..een vogel met gevoel voor humor? I want one! Inpakken die handel...