Dag 18: Dan spring je toch even van die brug af - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 18: Dan spring je toch even van die brug af - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 18: Dan spring je toch even van die brug af

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

30 November 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

I did it! Ik ben van 43 meter hoogte naar beneden gesprongen met als enige lifeline een elastiek en een kunstig knoopje rond twee handdoeken die om mijn benen zaten. Het zal vast iets ingewikkelder zijn geweest, maar het ging allemaal zo snel dat dit het beste is hoe ik het kan omschrijven. Het raarste was nog dat ik normaal lichte hoogtevrees heb op bruggen van deze hoogte, maar verbazingwekkend genoeg nergens last van had. Ook niet vlak voordat ik ging springen en het niet kon laten om nog één keertje naar beneden te kijken.

En ja, daar sta je dan. Geen weg terug. Knop om, gewoon doen! Daar ga je dan. Je zet af en op het moment dat je in de lucht hangt bedenken je hersenen zich ineens dat dit toch niet zo'n goed idee was. Dat vond ik het engste moment, het moment dat je lichaam even blokkeert. Het duurt maar een seconde en dan voel je je vallen.

Het moment dat we de eerste keer beneden kwamen voelde ik niet dat we er waren. Pas toen we een keer omhoog waren gegaan en weer naar beneden trok het koord rond mn benen aan. Dat voel je wel. Dan komt de ontlading: I did it! Fantastisch! En nu hoef ik het nooit meer te doen :p. Nee, serieus. Misschien zou ik het nog wel een keer doen. Maar om nu te zeggen dat het echt een kick gaf... Ik ben trots op mezelf, maar daar houd het voor mij op. Ik vond het jetboaten veel gaver. Die paar seconden dat je een vrije val hebt en dan een beetje aan een touwtje bungelen. Niet mijn ding. Ik kan echter wel begrijpen dat anderen het heel erg leuk vinden. Zo is er voor ieder wat wils en zeker in Queenstown.

De tweede dag in deze adrenaline-stad deed ik het wat rustiger aan. Souveniers voor het thuisfront aangeschaft en in de middag lekker paardgereden. Ik reed op White Boy, een bol wit paardje dat er lekker de pas in had en goed doorliep. De gallopjes die we deden waren een welkome afwisseling, omdat we met beginners meereden en vooral stapten en heel af en toe draafden. Dan gingen Elcke en ik met de ene gids mee en de rest met de andere. Als de rest uit het zicht was trokken we met zn drieën een heerlijk sprintje de heuvel op en door het veld. Al met al een goede rit.

's Avonds heerlijk van de zonsondergang genoten aan het 'strand' en lekker gegeten bij The Bathhouse. Daarna nog een afzakkertje in het café. Heerlijk zo'n vakantie!

• 05 December 2011 - 09:23

Merel:

Aaargh toch kick hoor, dat bungeejumpen :P Ik wist trouwens niet dat je nog paard zou gaan rijden! Super mooi dat je dat daar gedaan hebt *jaloerss* xxx