Dag 20: Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 20: Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 20: Te Anau

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

01 December 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Dag 20 was weer een ouderwets slaapverwekkende reisdag. Iedereen was nog moe van alle adrenaline-kicks van de vorige dagen en dat kon je goed merken. Het was namelijk verdacht stil in de bus.

Om iedereen toch nog een beetje wakker te houden hadden we al om 9 uur een koffiestop in Arrowtown. Een mooi stadje met leuke oude huisjes en gebouwen. We hebben daar de restanten gezien van de huisjes van Chinese goudzoekers. Ook stonden er langs de rivier paarse bloemen die heerlijk roken (Lupina's, zo heb ik begrepen).
Bij aankomst in Te Anau snel onze koffers uitgepakt en alles ingepakt voor de volgende uitdaging: een stuk van de Kepler Track. Ik, Rachida, Rita en Elianne liepen het stuk vanaf Rainbow Reach en de anderen liepen het laatste stuk van 3 kwartier terug naar het hotel. Claudine had aangegeven dat we stevig door moesten stappen, omdat onze chauffeur, Geoff, ons om kwart voor zes op hun vertrekpunt op zou pikken en als we er dan niet waren, we die drie kwartier ook nog moesten lopen.

De wandeling zou volgens de borden 3,5 uur duren, maar wij liepen hem in 1 uur en 45 minuten! Tjah, als Claudine zegt dat we moeten doorlopen, dan lopen wij door! We waren dus keurig op tijd om opgepikt te worden door Geoff en hadden zelfs nog tijd om ons nog even op te frissen voor we gezellig uit eten gingen bij Moose. Een aanradertje vanwege de snelle service en het lekkere eten. Sommige vonden de Monkfish wat droog, maar dat was bij mij zeker niet het geval. De foccacia met tomatentappenade vooraf in ieder geval superlekker! Helaas konden we niet blijven voor een toetje :(

Na het eten moesten we ons om 20.00 uur melden bij het informatiecentrum om naar de beroemde Te Anau Glowworm Caves te gaan. Ik kan die grotten nog het best beschrijven als de lange gang die je hebt in de Droomvlucht (Efteling) met al die kleine lichtjes aan de zijkanten en op het plafond. Het zag eruit alfsof je naar een of ander onbekende sterrenhemel zat te kijken. Erg mooi. Je moet echter niet verwachten dat die hele grot wordt verlicht door duizenden gloeiworden, want dat is is echt niet zo. Desondanks zeker een aanrader om te doen!

• 05 December 2011 - 09:25

Merel:

En toch wil ik ook wel naar zo'n glowworm cave! Het eten in Nieuw Zeeland klinkt trouwens helemaal niet slecht :)

• 05 December 2011 - 10:33

Didi:

oh ik ben jaloers! je lupina's hoopte ik zoooo graag te zien! maarja dat gaat niet in de winterperiode! achja zolang ze maar mooi waren!