Dag 6: Rotorua - Blue and Green lake - Te Puia - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 6: Rotorua - Blue and Green lake - Te Puia - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 6: Rotorua - Blue and Green lake - Te Puia

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

17 November 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

We mochten ' uitslapen' vandaag (half 9 vertrekken). Het lijkt een zeldzaamheid geworden. Maar wie veel wil zien en doen zal daar toch iets voor over moeten hebben.

Eerst wat mensen afgezet bij The Burried Village en daarna doorgereden naar Blue and Green Lake. Met mijn polariserende bril kon ik het kleurverschil aardig zien, maar anderen hadden er moeite mee. Om Blue Lake is een wandeling van 5 km. Aan een kant van het meer stond het water zo hoog dat het over het pad was gekomen en wij onze schoenen en sokken uit moesten doen om er vervolgens op blote voeten doorheen te lopen. Lekker avontuurlijk en verfrissend.

Het avontuur achter ons latend gingen we op weg naar een beetje cultuur: Te Puia. Voor degene die deze kant op komen... sla dit maar over. Neem lekker de hangi-maaltijd met Maori-show bij Mitai (commercieel, maar wel leuk) en combineer dat met Wai-O-Tapu. Dan heb je cultuur en een geothermisch gebied dat zeker de moeite waard is om een kijkje te nemen.

Na afloop zijn wij naar het hotel teruggelopen. Een hele afstand waar mijn voetjes nu niet bepaald blij van werden :(

' s Avonds was het tijd voor een beetje ontspanning in de Polynesian Spa. Heerlijk warm en voor maar $21,50 mag je er onbeperkt blijven. Zeker een aanrader om even mee te pakken als je toch in de buurt bent. En praat vooral met de locals! Zij hebben je heel wat te vertellen!

• 20 November 2011 - 21:17

Judith:

Hey Myrna,

Geniet nog maar even lekker van je tijd daar! Ben benieuwd of het inderdaad zo mooi is als in de films LOTR!

Groetjes judith

• 25 November 2011 - 10:51

Heleen:

Myrna,

Mijn hart gaat weer sneller kloppen als ik je verhalen lees en je foto's ziet.
    Roept een hoop herinneringen op.

Hoop dat je op het zuidereiland de 3 soorten pinquins te zien krijgt.