Dag 5: Visiting Hobbiton - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 5: Visiting Hobbiton - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 5: Visiting Hobbiton

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

16 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dag 5 in NZ zou eigenlijk een reisdag zijn, maar omdat de set van The Hobbit net weer open was voor publiek had onze geweldige Claudine voor ons geregeld dat we een tourtje Hobbiton konden doen. Claudine: nogmaals bedankt, je bent super!

Om meteen maar met de deur in huis te vallen. Ik kan de foto's die ik heb genomen niet laten zien. Ze mogen namelijk niet op internet worden geplaatst. Jullie zullen dus nog even moeten wachten tot ik weer geland ben op Hollandse bodem en ze persoonlijk aan jullie kan laten zien. Heb namelijk geen zin in een schadeclaim van Hollywood. Zo rijk ben ik niet :p

Maar geloof me als ik zeg: wauw! Overdonderend, overweldigend en compleet fantastisch! Als echte LOTR-fan keek ik mijn ogen uit en herkende alle plekjes uit de film. Wat fijn was, was dat ze de set nu nog aan het opruimen waren, dus wij zagen vandaag veel meer dan wat de mensen gaan zien als ze naar de tour komen. Supergaaf!

Vanavond was het tijd voor de Hangi, een maaltijd op traditionele wijze gemaakt in een gat in de grond. Het smaakte een beetje rokerig, best wel apart. Naast het eten kregen we ook een Haka te zien (een oorlogsdans). Erg leuk, maar wel een beetje commercieel allemaal.

De komende dag verblijven we in Rotorua en bezoeken we The Green Lake en The Blue Lake en maken we daar een wandeling. Vervolgens rijden we naar een thermal park waar ook Maori handwerk te zien is en uitleg gegeven wordt. Dat dagje sluiten we natuurlijk gezamelijk af in The Polynesian Spa. Een welverdiend rustpuntje tijdens deze drukke reis.

  • 16 November 2011 - 15:03

    Merel:

    Klinkt super kick! Lijkt me ook wel vreemd om daar te staan :p

  • 17 November 2011 - 01:26

    Crazy Hat Lady:

    Graag gedaan! Bizar hoor om met z'on groep echte fans over de LOTR set te lopen. Jullie enthousiasme maakte het al meer dan waard ;-) Ik vond het zelf ook superleuk.

  • 17 November 2011 - 21:31

    MY:

    hahaha.. your dream came true myr.... je had eigenlijk je elvenoortjes moeten meenemen... dan was het plaatje compleet...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

04 December 2011

Dag 23: The Catlins

03 December 2011

Dag 22: Kaka Point

02 December 2011

Dag 21: Milford Sound

01 December 2011

Dag 20: Te Anau

30 November 2011

Dag 18: Dan spring je toch even van die brug af
Myrna

Het doel: zoveel mogelijk plekken bezoeken en genieten van al het moois dat de wereld te bieden heeft. Next stop: Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 19973

Voorgaande reizen:

12 December 2017 - 27 Maart 2018

New Zealand Adventure

16 Mei 2013 - 30 Mei 2013

Madeira 2013

10 November 2011 - 10 December 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: