Dag 4: Paiha to Russell full circle day walk - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 4: Paiha to Russell full circle day walk - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 4: Paiha to Russell full circle day walk

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

15 November 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

Terwijl de rest van de groep zich per 4 wheel drive bus naar het noordelijkste puntje begaf, stapten ik en Elianne dapper van Paihia naar Russell. Een wandeling die in totaal maar liefst zes uur in beslag nam.
Het eerste stuk ging langs de kust over houten steigers en was gemakkelijk te wandelen, maar toen we eenmaal de auto-ferry van Opua naar Okiato namen werd de wandeling een stuk pittiger. We gingen heel wat trappen op en af, maar het was zeker de moeite waard. Ik raad de wandeling zeker aan. Behalve aan mensen met een slechte conditie of mensen die wat breder zijn dan gemiddeld. Sommige stukken waren namelijk nogal smal :p

Onderweg kwamen we ook Claudine nog tegen. Die voortaan (op eigen verzoek) 'Crazy lady with the hat' genoemd zal worden. Zij had vanaf de ferry gelift en was net voor ons in Orongo Bay aangekomen. Na een kort praatje vervolgde wij onze trip en de Crazy lady with the hat zou nog even wachten op Renee en Madeleine die blijkbaar niet ver achter ons liepen.

's Avonds gingen we back to basic met een heuse backpackers bbq! Voor maar 12 dollar een heerlijke steak, een worstje, salade en een groot glas witte wijn. Ideaal voor de reiziger met een budget. Na het eten gingen de voetjes van de vloer en iedereen deed mee.

When the party get's dull... bring in the Dutch!!

• 16 November 2011 - 10:36

Ralph-inator:

Wat btreft de wandeling: dus die is niks voor mij? :p

• 16 November 2011 - 13:00

Sonja:

Ik denk het niet Ralphinator..... ;)

• 19 November 2011 - 19:28

Renata :

Nou, geen wandeling voor mij dus, ha, ha, ha. Een wandeling in de bergen van Italië werd mij bijna al fataal :-)