Dag 13 en 14: Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14: Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14: Abel Tasman National Park

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

25 November 2011 | Nieuw Zeeland, Motueka

Vanuit Marlborough Sounds reden we langs de kust via de Queen Charlotte senic drive. We hadden mazzel dat we zo konden rijden, want bussen mogen er maar tot een bepaalde lengte door. Het is een schitterende route, zeker een aanrader. Tijdens de rit zijn er genoeg uitzichtspunten om even stil te staan bij de prachtige omgeving.

De volgende dag gingen we wandelen in Abel Tasman National Park. Het kleinste park van NZ, maar dat zegt eigenlijk niets. Het is ontzettend populair onder wandelaars en dat verbaasd mij niets. Nadat de watertaxi ons had afgezet op een van de vele stranden liepen wij in 6,5 uur van Bark Bay naar Marahau. Het stuk tot aan Anchorage Bay was werkelijk prachtig. Doordat je niet direct aan de kustlijn loopt, loop je heerlijk in de schaduw en heb je af en toe een adembenemend uitzicht op de baai.

Het stuk na Anchorage Bay (4 uur lopen!) was daarentegen niet veel bijzonders en soms zelfs een beetje saai na het schitterende stuk dat we eerder vandaag hadden gelopen. Ik raad dan ook aan om de watertaxi heen te nemen naar een hoger liggende baai, dan een bepaalde tijd te lopen en vervolgens weer de watertaxi terug te nemen. Dit moet je van te voren regelen en het is even opletten qua tijd. Maar als je het ruim neemt, dan loop je het mooiste stuk zonder erg lang onderweg te zijn.

• 27 November 2011 - 07:40

Petra:

Leuk om het zo te kunnen volgen je beschrijft het heel mooi.

• 27 November 2011 - 10:51

Ma:

Heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik duim voor mooier weer.

• 27 November 2011 - 11:39

Didi:

je kan ook terug kanoën dat is nog leuker!

• 28 November 2011 - 03:32

Elianne:

hadden we goed gedaan, die langere tocht en jij kunt dat