Dag 2: Kauri Forest - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 2: Kauri Forest - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 2: Kauri Forest

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

13 November 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

Om 7.15 uur stonden we allen fris en fruitig bij de bus om onze koffers in te laden. So far geen last van de gevreesde jetlag.

Het weer begon heerlijk: 20 graden en een zonnetje. Maar in de loop van de dag hadden we wel een aantal buien. We waren in een regenwoud, dus het had wel zo zijn charme.

Om 9 uur stopten we bij het Matakohe Kauri Museum. Vandaag stond immers in het teken van de Kauri, de grootste boom van NZ. Daarna hielden we koffiepauze met een heerlijke homemade strawberry muffin. Yummy!

De volgende stop was Waipoua Kauri Forest, een subtropisch bos waar Kauri's staan. In het begin werd er nog wel gepraat, maar op een gegeven moment hoorde je alleen nog het klikken van camera's. Het was zo mooi en indrukwekkend dat iedereen met open mond rondliep.

Tot slot werden wij door een Mauri-gids meegenomen naar The Four Sisters: vier Kauri-bomen die naast elkaar staan. Dat is uniek, omdat de Kauri normaal gesproken altijd apart staat. Ze hebben ruimte nodig. De grootste boom was volgens onze gids een prachtige samenwerking aangegaan met de andere drie. Iets waar mensen een voorbeeld aan mogen nemen. Ook zong hij ' het lied van de oorsprong' in het Maori. Dat was zo prachtig. Echt iedereen kreeg er gewoon kippenvel van. Die plek en dat lied... de energie was fantastisch!

Kodak-moment van de dag: Toen Rita en Mishon ratslagen gingen maken tijdens de picknick.

• 15 November 2011 - 09:00

Merel: