Dag 23: The Catlins - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 23: The Catlins - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 23: The Catlins

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

04 December 2011 | Nieuw Zeeland, Kaka Point

Uitslapen was er wederom niet bij. maar dat was helemaal niet erg. Voor een mooie tour door The Catlins heb ik dat wel over. Het werd ook echt een supertrip!

Op het eerste strand waar we kwamen (Cannibal Bay) was het meteen raak. Er lag een zeeleeuw in het zand zijn roes uit te slapen. Op aanwijzing van Brian, onze gids, bleven we op 10 meter afstand en gingen we niet tussen het dier en de zee in staan. Braaf namen we vanaf de zijkant foto's. Allemaal op een rijtje. Volgens mij heeft die zeeleeuw stiekem even moeten hebben gelachen :p

Volgens Brian hadden we op het volgende strand ook grote kans op zeeleeuwen. Hij kreeg gelijk. En hoe! Op het moment dat we vanuit de duinen het strand op wilden lopen kwam er net een grote zeeleeuw uit het water gerezen. Fantastisch! Hij nam rustig de tijd om alles op zijn gemak te bekijken, terwijl onze fotocamera's overuren maakten. Toen kwam de bonus: een ander mannetje waagde zich op het strand. Aangezien het paarseizoen in volle gang is betekende dat dus vechten. Hoewel het gevecht van korte duur was, was het toch indrukwekkend om te zien.

Na dit staaltje natuurgeweld wat je normaal gesproken alleen op Discovery Channel tegenkomt, vervolgde wij onze reis via McLean Falls naar The Petrified Forest. Dat is een bos dat onder lava bedolven is en daarna is versteend en bewaard gebleven. Van bovenaf ziet het er niet echt veelbelovend uit, maar loop je eenmaal op het plateau, dan kun je daadwerkelijk zien dat hier ooit bomen stonden. Een heel apart stukje aarde.

De dag werd afgesloten met een tripje naar Cathedral Caves (let op! Smeer je in tegen zandvliegen!) en omdat Brian het zo leuk had gehad met ons, maakten we nog een extra stop bij Lake Wilkie om de opgedane kennis te testen d.m.v. een heuse quiz. We wisten aardig wat vragen te beantwoorden, maar vraag ons geen namen van bomen te noemen...

• 15 December 2011 - 10:14

Ineke Vd Eijnden:

Net even al je foto's bekeken. Wat een prachtige plaatjes!! Volgens mij heb je een supervakantie gehad... Zal wel weer wennen zijn in het vlakke, natte en stormachtige Nederland. Tot gauw!! Groetjes...