Dag 1: Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 1: Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 1: Auckland

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

12 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Om goed in ons ritme te komen moesten we van Claudine al vroeg uit de veren. Half negen in de lobby verzamelen. Daarna in looppas richting Queenstreet waar ze speciaal voor ons een ontbijtje had geregeld. Eerst een kopje koffie, nuja...kopJE...meer maat soepkom! Al roerend in onze megamokken gaf Claudine ons een aantal opties om te gaan doen. Mijn dag stond echter al vast: om 10 uur zouden Robert en Carola voor de deur van het hotel staan.

Eerst zijn we gezellig met zn 3en gaan ontbijten. Een heerlijke fruitsalade met yoghurt. Vervolgens zijn we richting de haven gelopen om de Ferry naar Devonport te nemen. Daar hebben we Mount Victoria beklommen en hadden we een prachtig uitzicht over Auckland.

Op de terugweg moesten we ons haasten, omdat Martijn al op ons zat te wachten bij het afgesproken lunchadresje. Onder het genot van dimsum-hapjes hebben we gepraat over van alles en nog wat. Ook heb ik Dee en haar vriend ontmoet.

De reis ging verder naar One Tree Hill. Een heuvel, zonder boom...toch wel maf ;) Het park dat op de heuvel was gesitueerd had allerlei verschillende soorten bomen. Velen uniek voor Nieuw-Zeeland. De 'krater' was ook bijzonder. Mensen hadden er met stenen boodschappen achtergelaten. Carola vertelde dat zij op die manier ooit iemand had gefeliciteerd met zijn 40 ste verjaardag.

Tussendoor nog wat boodschappen gedaan en vervolgens richting hun huis gegaan. Voor jullie beeldvorming: het is een wit huis met donkerblauwe kozijnen in coloniale stijl.

Om 18.30 uur had ik afgesproken met de Sawadee-groep om gezamelijk te gaan eten bij restaurant Waterfront in de haven van Auckland. Net als de koffie waren de porties ook dit keer aan de grote kant. Maar we hadden honger en het smaakte heerlijk!

Robert en Carola: Bedankt voor de gezellige dag!

• 14 November 2011 - 22:20

Didi:

zucht ik herken zo alle dingen en weet gewoon precies wat je ziet! prachtig is t daar alleen al niet?

• 14 November 2011 - 23:35

Carola:

Hi Myrna,

Was heel leuk je te ontmoeten en de dag vloog voorbij. We hopen dat je reis door NZ echt heel fantastisch wordt.