Dag 3: Via Boca do Risco naar Porto da Cruz - Reisverslag uit Porto da Cruz, Portugal van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 3: Via Boca do Risco naar Porto da Cruz - Reisverslag uit Porto da Cruz, Portugal van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 3: Via Boca do Risco naar Porto da Cruz

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

18 Mei 2013 | Portugal, Porto da Cruz

Na een korte busrit begonnen we rond 10:15 uur aan onze wandeling. Eerst liepen we een stuk langs een levada en vertelde gids Adré over de moestuinen die door de crisis overal weer opduiken. Veel mensen waren inderdaad aan het werk op hun stukje grond die dag.
Het wandelen langs de levada is heerlijk relaxt, omdat je stijgt en daalt zonder dat je dit merkt. Hoe anders was dat toen we het zijpad insloegen naar Boca do Risco. Meteen moesten we een flink stuk klimmen en klauteren over een door stenen gevormde trap. Maar daar stond wel iets tegenover: een prachtig uitzicht!

Na de lunch vervolgden we ons pad langs de bergwand met wat André omschreef als 'interesting parts'. Half tegen de bergwand geplakt, terwijl je je uiterste best doet om vooral niet naar beneden te kijken is nu niet mijn idee van interessant... een beleving was het echter wel.

In Porto da Cruz, het eindpunt van de wandeling, brachten we een bezoek aan de suikerfabriek. Helaas was die op zaterdag niet operationeel, maar we mochten wel binnen een kijkje nemen en wat van de traditionele Poncha proeven. Dat is een drankje van sinaasappelsap, citroensap, honing en rum. Dat smaakte naar meer! Dus ik heb meteen een fles gekocht.