Dag 2: Ponta de São Lourenco - Reisverslag uit Caniçal, Portugal van Myrna Laak - WaarBenJij.nu Dag 2: Ponta de São Lourenco - Reisverslag uit Caniçal, Portugal van Myrna Laak - WaarBenJij.nu

Dag 2: Ponta de São Lourenco

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

17 Mei 2013 | Portugal, Caniçal

Na een nacht die meer dan eens onderbroken werd door het gekraai van een haan of het geblaf van een hond waren we ’s ochtends maar wat blij met het simpele, maar smakelijke ontbijt. Om ongeveer half 10 liepen we achter gids André aan naar het busstation. Onze bus zou om 9:50 uur vertrekken, maar dat werd een half uurtje later. Iets wat eerder regel dan uitzondering is op het eiland.

De wandeling begon met een flinke regenbui. De natuur moet gedacht hebben dat we wel een opfrisser konden gebruiken... Een beetje meer zon had het landschap waarschijnlijk beter tot haar recht laten komen, maar desondanks draaiden de fotocamera’s overuren. Door de harde wind en vele klimpartijen was het af en toe flink afzien, maar het was het wel waard.

’s Avonds aten we op mijn aanraden bij het restaurant waar ik gisteren ook al had gegeten. Dit keer koos ik een ander lokaal gerecht: degenvis met banaan en passievruchtensaus. Het klinkt misschien wat vreemd, maar ik kan je verzekeren dat het écht heel lekker is. Als toetje een overheerlijke bosbessenkwarktaart en een Madeira Wine (zwarte port). Om het af te leren ;-)